Logotipo del Gobierno de España. Ministerio de Hacienda. Logotipo de la Intervención General de la Administración del Estado.
Administración Presupuestaria
  • Inici

Intervenció General de l'Administració de l'Estat

Logo IGAE

La Intervenció General de l'Administració de l'Estat (IGAE) és l'òrgan de control intern del sector públic estatal i el centre directiu i gestor de la comptabilitat pública.

Com a òrgan de control, la IGAE és l'encarregada de verificar, mitjançant el control previ de legalitat, el control financer permanent, l'auditoria pública i el control financer de subvencions, que l'activitat economicofinancera del sector públic estatal es adecua als principis de legalitat, economia, eficiència i eficàcia.

Com centro gestor i directiu de la comptabilitat pública li competeix proporcionar informació comptable fiable, completa, professional i independent sobre la gestió pública. I en aquest sentit té la responsabilitat d'elaborar els comptes econòmics del sector públic segons la metodologia del Sistema Europeu de Comptes Nacionals, que el seu més concret i específic resultat és la determinació de la xifra, fonamental en la vida econòmica de la nació, de dèficit públic, tant del total de les Administracions Públiques com de cadascun dels seus subsectors.

A través d'aquestes pàgines pot accedir a les diverses publicacions, estadístiques i informes realitzats per la IGAE, reflex de les funcions a dalt enumerades i a la normativa actualitzada en l'àmbit de control econòmic- financer i de la comptabilitat pública, directament o a través de les seves bases de dades pròpies.

Novetats

  • Informe relativo a los principales resultados de control en materia de contratación pública conforme al artículo 332.11 de la LCSP del año 2022. Resumen ejecutivo
  • Nueva versión del Sistema Nacional de Publicidad de Subvenciones y Ayudas Públicas
  • El Sistema Nacional de Publicidad de Subvenciones y Ayudas Públicas (conocido también como portal público de la BDNS) es una herramienta fundamental para el control y la transparencia de la actividad de las administraciones públicas. La Oficina Nacional de Auditoría de la IGAE gestiona y mantiene este portal de información que a lo largo de los años ha visto incrementado notablemente tanto el volumen de información que ofrece como el número de consultas que recibe. Desde la Oficina de Informática Presupuestaria de la IGAE se ha realizado un esfuerzo de renovación tecnológica importante para dar respuesta a estas necesidades crecientes, y recientemente se ha puesto en producción una nueva versión del portal que ofrece, por una parte una nueva interfaz web más fácil de usar, adaptable a distintos dispositivos, más accesible y moderna; y por otra un rendimiento muy superior en las respuestas a las distintas consultas. Adicionalmente, se ofrece como novedad una interfaz para la conexión de aplicaciones (API) que permitirá automatizar las consultas, mejorando la disponibilidad de la información.