A asignación dos ingresos orzamentarios ás distintas operacións de Impostos e Cotizacións Sociais previstas no SEC baséase na clasificación económica do orzamento, e na análise da normativa propia de cada recurso. Así, en primeiro lugar, os distintos conceptos/subconceptos de ingresos recolleitos no Orzamento asígnanse ás operacións de Impostos e Cotizacións Sociais definidas no SEC, atendendo á súa natureza económica, para o que se estuda a clasificación orzamentaria e, no seu caso, a normativa específica de cada ingreso.
En particular, o recolleito no orzamento de ingresos das distintas unidades nos capítulos 1 Impostos directos e cotizacións sociais e 2 Impostos indirectos clasifícase como imposto (ou cotizacións sociais no caso da Seguridade Social) de acordo con as categorías establecidas no SEC 2010 e as súas normas de valoración. No seu caso, estúdase a normativa propia de cada ingreso para realizar esta asignación.
As taxas rexistradas no capítulo 3 analízanse para determinar se, segundo os criterios establecidos no SEC, supoñen un imposto ou unha compra de servizos á administración. Aquelas clasificadas como impostos, posteriormente, asígnanse ás correspondentes rúbricas do SEC.
En certos casos, determinados ingresos dos capítulos 4 e 5 rexístranse como impostos. Un exemplo sería os ingresos por poxas de dereitos de emisión de gases de efecto invernadoiro que se clasifican en contabilidade nacional na operación D.29 Outros impostos sobre a produción.
Nunha segunda etapa, as operacións de Impostos e Cotizacións Sociais cuantifícanse cada ano, aplicando os criterios de rexistro establecidos no SEC. Para iso se parte dos importes recolleitos como dereitos liquidados e recadación nos distintos conceptos/subconceptos da clasificación económica do Orzamento de ingresos.
Con carácter xeral é posible asignar cada concepto/subconcepto do orzamento de ingresos a unha operación concreta definida no SEC. No entanto, poden darse situacións especiais, nas que unha determinada figura impositiva, recollida nun único concepto/subconcepto orzamentario, grave feitos económicos diferenciados que, segundo o SEC, deben asignarse a operacións distintas. Por exemplo, no subsector administración local, os ingresos do Imposto sobre Vehículos de Tracción Mecánica segundo o SEC deben asignarse á operación
D.29 Outros impostos sobre a produción se o vehículo utilízase no proceso de produción e na operación D.59 Outros impostos correntes se o vehículo é propiedade dun fogar que o utiliza con fins non produtivos. Nestes casos, a distribución do imposto en distintas operacións realízase a partir da análise concreta de cada situación. En particular, a repartición do IVTM, realízase atendendo á estatística elaborada pola Dirección Xeral de Tráfico en relación co parque de vehículos existente.
Excepcionalmente, algunhas entidades públicas, sometidas ao Plan Xeral de Contabilidade da Empresa Española ou a algunha das súas adaptacións, que están clasificadas no sector administracións públicas recadan ingresos que, conforme aos criterios do SEC, deben rexistrarse como impostos. Neste caso, a clasificación dos este ingresos realízase atendendo á normativa reguladora dos mesmos e á actividade da unidade, descrita na Memoria. A cuantificación realízase coa información que figura na conta de perdas e ganancias, estados de fluxos de efectivo e cuestionarios adicionais, cando cumpra. Este sería o caso, por exemplo, do Fondo de Garantía de Depósitos das Entidades de Crédito no que os ingresos percibidos rexístranse en contabilidade nacional como impostos.