Zergekin eta gizarte-kotizazioekin lotuta SEC-ean jasota dauden eragiketei aurrekontuetako diru-sarrerak esleitzeko, aurrekontuko sailkapen ekonomikoa hartzen da kontuan, baita baliabide bakoitzaren berezko araudia ere. Horrenbestez, lehenik, aurrekontuan jasotako diru-sarreren kontzeptuak/azpikontzeptuak SEC-ean definitutako zergen eta gizarte-kotizazioen eragiketak esleitzen dira, haien izaera ekonomikoa kontuan hartuta, eta, horretarako, aurrekontuko sailkapena aztertzen da, eta, hala badagokio, diru-sarrera bakoitzaren araudi espezifikoa.
Bereziki, unitateetako diru-sarreren aurrekontuan jasotakoa (hain zuzen ere, 1. kapituluan: Zuzeneko zergak eta gizarte-kotizazioak eta 2. kapituluan: Zeharkako zergak) zerga gisa sailkatzen da (edo kotizazio gisa, Gizarte Segurantzaren kasuan), SEC 2010-ean ezarritako kategorien eta haien balorazio-arauen arabera. Hala badagokio, diru-sarrera bakoitzaren araudia aztertzen da esleipena egiteko.
3. kapituluan erregistratutako tasak SEC-ean ezarritako irizpideen arabera aztertzen dira, eta zerga diren edo administrazioari erositako zerbitzuak diren zehazteko. Aquellas clasificadas como impuestos, posteriormente, se asignan a las correspondientes rúbricas del SEC.
Batzuetan, 4. eta 5. kapituluetako diru-sarrera batzuk zerga gisa erregistratzen dira. Horren adibide ditugu berotegi-efektuko gasak isurtzeko eskubideen ondoriozko enkanteengatiko diru-sarrerak, zeinak kontabilitate nazionalean D.29 gisa sailkapen baitira (Ekoizpenaren gaineko beste zerga batzuk).
Gero, zergen eta gizarte-kotizazioen eragiketak urtero kuantifikatzen dira, SEC-ean ezarritako erregistro-irizpideak aplikatuta. Horretarako, eskubide likidatu gisa eta diru-sarreren aurrekontuko sailkapen ekonomikoko kontzeptuetako/azpikontzeptuetako bilketa-eskubide gisa adierazitako eskubideak hartzen dira oinarritzat.
Oro har, diru-sarreren aurrekontuko kontzeptu/azpikontzeptu bakoitzari eslei dakioke SEC-ean adierazitako eragiketa zehatz bati. Hala ere, egoera jakin batzuetan, zerga-figura jakin batek, aurrekontuko kontzeptu/azpikontzeptu bakarrean jasoak, SEC-aren arabera eragiketa desberdinei dagozkien egitate ekonomiko bereiziak zergapetzea. Adibidez, toki-administrazioaren azpisektorean, trakzio mekanikoko ibilgailuen gaineko zergaren diru-sarrerak eragiketa honi esleitu behar zaizkio, SEC-aren arabera: D.29 Ekoizpenaren gaineko beste zerga batzuk, baldin eta ibilgailua ekoizpen-prozesuan erabiltzen bada; edo
D.59 Beste zerga arrunt batzuk, ibilgailua etxe batena bada eta ekoizpenerako ez beste xede batzuetarako erabiltzen badu. Halakoetan, egoera bakoitza aztertuta banatzen da zerga hainbat eragiketa ekonomikotan. Hain zuzen ere, trakzio mekanikoko ibilgailuen gaineko zerga Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak dagoen ibilgailu-parkearen arabera prestatutako estatistikari jarraikiz banatzen da.
Salbuespenezko kasuetan, Espainiako Enpresaren Kontabilitate Plan Orokorraren edo haren egokitzapenetako baten menpe dauden erakunde publiko batzuek, administrazio publikoen sektorean sailkatuta badaude, SEC-aren arabera zerga gisa erregistratu behar diren diru-sarrerak dituzte. Kasu horretan, diru-sarrera horiek haiek arautzen dituen araudiari jarraikiz sailkatzen dira, baita Memorian azaldutako unitatearen jarduerari jarraikiz ere. Haiek kuantifikatzeko, galera eta irabazien kontuan, eskudiruaren fluxuen egoeran eta galdetegi osagarrietan dagoen informazioa erabiltzen da. Halaxe gertatzen da Kreditu Erakundeen Gordailuen Berme Funtsarekin; hor, zerga gisa erregistratzen dira diru-sarrerak kontabilitate nazionalean.