KSEn aurreikusitako zergen eta gizarte-kotizazioen eragiketei esleitutako aurrekontu-sarrerak aurrekontuaren sailkapen ekonomikoan eta baliabide bakoitzaren berezko araudiaren azterketan oinarritzen dira. Hala, lehenik eta behin, aurrekontuan jasotako sarreren kontzeptuak/azpikontzeptuak SEC sisteman zehaztutako zerga eta kotizazio sozialen eragiketei esleitzen zaizkie, haien izaera ekonomikoa kontuan hartuta. Horretarako, aurrekontu-sailkapena aztertzen da, eta, hala badagokio, sarrera bakoitzaren araudi espezifikoa.
Zehazki, 1. kapituluan (Zuzeneko zergak eta gizarte-kotizazioak) eta 2. kapituluan (Zeharkako zergak, Gizarte Segurantzaren kasuan) unitateen diru-sarreren aurrekontuan jasotakoa zerga gisa (edo gizarte-kotizazioak, Gizarte Segurantzaren kasuan) sailkatzen da, SEC 2010 delakoan eta haren balorazio-arauetan ezarritako kategorien arabera. Hala badagokio, diru-sarrera bakoitzaren araudia aztertzen da esleipen hori egiteko.
3. kapituluan jasotako tasak aztertu dira, KSEn ezarritako irizpideen arabera administrazioari zerga bat edo zerbitzu erosketa bat dakarkioten zehazteko. Zerga gisa sailkatutakoak, ondoren, SEC sistemako dagozkien errubrikei esleitzen zaizkie.
Zenbait kasutan, 4. eta 5. kapituluetako diru-sarrera jakin batzuk zerga gisa erregistratzen dira. Adibidez, berotegi-efektuko gasak isurtzeko eskubideen enkanteen bidez lortutako diru-sarrerak kontabilitate nazionalean sailkatzen dira D.29 Ekoizpenaren gaineko beste zerga batzuk eragiketan.
Bigarren etapan, zerga eta gizarte-kotizazioen eragiketak urtero kuantifikatzen dira, KSEn ezarritako erregistro-irizpideak aplikatuz. Horretarako, diru-sarreren aurrekontuko sailkapen ekonomikoko kontzeptu/azpikontzeptu desberdinetan likidatutako eskubide eta diru-bilketa gisa jasotako zenbatekoetatik abiatzen da.
Oro har, diru-sarreren aurrekontuko kontzeptu/azpikontzeptu bakoitza SEC sisteman zehaztutako eragiketa jakin bati eslei dakioke. Hala ere, egoera bereziak gerta daitezke; horrelakoetan, zerga-figura jakin bat, aurrekontuari buruzko kontzeptu/azpikontzeptu bakar batean bildutakoa, egitate ekonomiko larri berezituak gertatzen dira, eta, KSEren arabera, egitate horiek eragiketa desberdinei esleitu behar zaizkie. Adibidez, toki-administrazioaren azpisektorean, SEC sistemaren arabera, trakzio mekanikoko ibilgailuen gaineko zergaren diru-sarrerak D.29 Produkzioaren gaineko beste zerga batzuk eragiketari esleitu behar zaizkio, ibilgailua ekoizpen-prozesuan erabiltzen bada, eta D.59 Beste zerga korronte batzuk eragiketan, ibilgailua helburu ez-produktiboekin erabiltzen duen etxe batena bada. Kasu horietan, zerga hainbat operaziotan banatzeko, egoera bakoitzaren azterketa zehatza hartzen da abiapuntutzat. Zehazki, TMIZren banaketa egiteko, Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak lehendik dagoen ibilgailu-parkeari buruz egindako estatistika hartzen da kontuan.
Salbuespen gisa, administrazio publikoen sektorean sailkatuta dauden eta Espainiako Enpresaren Kontabilitate Plan Orokorrari edo haren egokitzapenen bati atxikita dauden zenbait erakunde publikok diru-sarrerak biltzen dituzte, SEC irizpideen arabera zerga gisa erregistratu behar direnak. Kasu honetan, sarrera horien sailkapena sarrera horiek erregulatzen dituen araudia eta Memorian deskribatzen den unitatearen jarduera kontuan hartuta egiten da. Kuantifikazioa galdu-irabazien kontuan, diru-fluxuen egoera-orrietan eta galdetegi gehigarrietan, hala dagokionean, ageri den informazioarekin egiten da. Horixe da, adibidez, Kreditu Erakundeen Gordailuak Bermatzeko Funtsaren kasua; funts horretan, jasotako diru-sarrerak zerga gisa erregistratzen dira kontabilitate nazionalean.