Ir al contenido
Logotipo del Gobierno de España. Ministerio de Hacienda. Logotipo de la Intervención General de la Administración del Estado.
Administración Presupuestaria

2011/85/EB Zuzentarauan ezarritako adierazleak

Txosten Metodologiko Estandarizatuta

  • 1. ATALA Harremanak
    • 1.1 Harremanetarako erakundea
      • Estatuko Administrazioko Kontu-hartzailetza Nagusia
    • 1.2 Harremanetarako unitatea
      • Kontabilitate Bulego Nazionala
    • 1.5 Harremanetarako posta-helbidea
      • Mateo Inurria 15, 28036 Madril
  • 2. Metadatuak eguneratzea
    • 2.1 Metadatuen azken baliozkotzea
      • 2021/02/23
    • 2.2 Metadatuen azken hedapena
      • 2021/03/12
    • 2.3 Metadatuen azken eguneratzea
      • 2021/02/23
  • 3. Aurkezpen estatistikoa
    • 3.1 Datuen deskribapena
      • 2011ko azaroan, Europako Parlamentuak eta Kontseiluak Gobernantza Ekonomiko Indartu baterako neurri-sorta bat onartu zuten (“six-pack” izenekoa). Bereziki, Kontseiluaren 2011ko azaroaren 8ko 2011/85/EB Zuzentaraua, estatu kideen aurrekontu-esparruei aplikatu beharreko eskakizunei buruzkoa, pasibo kontingenteei behar bezalako arreta jarri behar zaie, etorkizuneko gertakari zalantzagarri bat gertatuz gero betebehar posibleak dakartzatelako, edo ordainketa gertagarria ez den edo balizko ordainketaren zenbatekoa fidagarritasunez kuantifikatzerik ez dagoen betebeharrak dakartzatelako.
      • Finantza publikoen gardentasunaren mesedetan, eta aurrekontu-esparruen aplikazio-esparru globalaren eremuan, zuzentarau hau aplikatzeak eskatzen du estatu kideek, administrazio publikoen azpisektore guztiei dagokienez, aurrekontu publikoetan eragin nabarmena izan dezaketen pasibo kontingenteak argitaratzea, bereziki berme publikoak, mailegu berankorrak eta korporazio publikoen pasiboak, horien garrantzia adierazita. Gainera, administrazio publikoek korporazio pribatu eta publikoen kapitalean duten partaidetzari buruzko informazioa eman behar dute, kopuru ekonomiko garrantzitsuak daudenean. Hala, zuzentarau hau betez, IGAEk adierazle hauek argitaratzen ditu:
      • - Administrazio publikoek emandako bermeak.
      • - Elkarte publiko pribatuei (APP) dagokienez ordaintzeke dauden obligazioak, aktiboak administrazio publikoen balantzean erregistratuta ez daudenean.
      • - Kobratzeko zailtasuna duten administrazio publikoek emandako maileguak.
      • - Sektoretik kanpo sailkatutako unitate publikoen pasiboak.
      • - Administrazio publikoen sektorean sailkatu gabeko unitateek kapitalean duten partaidetza publikoa.
    • 3.2 Sailkapen-sistemak
      • Erabilitako sailkapenak Europako Kontu Sisteman (SEC 2020) ezarritakoak dira. Zehazki, administrazio publikotzat hartzen da administrazio publikoen sektorea, SEC 2010 delakoak zehazten duen bezala, eta korporaziotzat, berriz, ekonomia-sektore jakin batzuetan sailkatutako erakunde-unitateak, ekoizle-motaren eta beren funtzio nagusiaren arabera, edo munduko gainerako eremuetan sailkatutakoak, entitatea Espainiako ekonomian egoiliarra ez bada:
        • S.13 Administrazio publikoak
          • S.1311 Administrazio zentrala
          • S.1312 Eskualdeko administrazioa
          • S.1313 Toki-administrazioa
          • S.1314 Gizarte-segurantzaren funtsak
      • Korporazioak honako sektore hauetan sailka daitezke:
        • S.11 Finantzazkoak ez diren sozietateak
        • S.12 Finantza-erakundeak
        • S.2 Munduko gainerako herrialdeak
    • 3.3 Estaldura sektoreka
      • Datuek herri-administrazioen sektorea hartzen dute, oro har. Estaldura azpisektoreka egiten da, enpresa publiko eta pribatuetako partaidetzarako izan ezik.
    • 3.4 Kontzeptu eta definizio estatistikoak
      • 2011/85/EB Zuzentarauaren 14.3 artikuluak estatu kideei eskatzen die, banaka, argitara dezatela, administrazio publikoen azpisektore guztiei dagokienez, aurrekontu publikoetan eragin nabarmena izan dezaketen pasibo kontingenteak, pasibo kontingente horietako batzuk bereziki aipatuz. Hala ere, Eurostatek, prozesu horretan laguntzeko, lantalde bat antolatu zuen estatu kideekin, Task Force on the involations of the Directive on the collection and dissemination of fiscal data, eta landu eta argitaratu beharreko informazioari buruzko emaitzak honako honetan daude jasota: 2013ko uztailaren 22ko Eurostaten ErabakiaSupplement on conditent liabilities and potential obligations to the EDP relionated nested aire
    • 3.5 Estatistika-unitatea
      • Estatistika-unitatea erakunde-unitatea da, SEC 2010 delakoan zehazten den bezala. Eragiketa horretan, administrazio publikoen sektorean eta horien azpisektoreetan sailkatutako erakunde-unitateak hartzen dira kontuan.
    • 3.6 Biztanleria estatistikoa
      • Berme publikoetan, elkarte publiko-pribatuetan eta zalantzazko kobrantzazko maileguetan, biztanleria administrazio publikoen sektoreko eta horien azpisektoreetako unitateek osatzen dute.
      • S.13tik kanpo sailkatutako unitate publikoen pasiboetan, gainerako sektoreetan sailkatutako administrazio publikoen sektoreak kontrolatutako unitateek osatzen dute biztanleria.
    • 3.7 Eremu geografikoa
      • Nazionala.
    • 3.8 Aldi baterako estaldura
      • Bermeei, elkarte publiko-pribatuei eta zalantzazko kobrantzazko maileguei dagokienez, datuek lau urteko aldia hartzen dute (T-1, T-2, T-3 eta T-4).
      • Korporazio publikoen pasiboen eta kapitaleko partaidetza publikoaren kasuan, informazioak T-1 du erreferentzia.
    • 3.9 Oinarrizko aldia
      • Ez da aplikatzekoa.
  • 4. Neurri-unitatea
    • 4.1 Neurri-unitatea
      • Datuak milioi eurotan neurtzen dira, BPGrekiko ehunekotan neurtzen diren sozietateetako partaidetza publikoaren kasuan izan ezik.
  • 5. Tiran +29.53 Erreferentzia-aldia
    • 5.1 Erreferentzia-aldia
      • Erreferentzia-aldia urtekoa da.
  • 6. C.B. Erakundeen agindua
    • 6.1 Egintza juridikoak eta beste akordio batzuk
      • Estatu-xedeetarako estatistika-eragiketetako datuak bildu, tratatu eta zabaltzeko orduan, Funtzio Estatistiko Publikoari buruzko maiatzaren 9ko 12/1989 Legean eta ekainaren 29ko 4/1990 Legearen laugarren xedapen gehigarrian ezarritakoa bete beharko da. Funtzio Estatistikoaren Legearen arabera, Plan Estatistiko Nazionala da Estatuko Administrazioaren jarduera estatistikoa antolatzen duen tresna nagusia, eta Estatuko Administrazioaren zerbitzuek edo haren mendeko beste edozein erakundek laurtekoan egin beharreko estatistikak jasotzen ditu. Estatistika Plan Nazionalean jasotako estatistika guztiak estatu-xedeetarako dira, eta nahitaez bete beharrekoak. Eragiketa hori Estatu-helburuetarako estatistika bat da, eta 2021-2024ko aldirako Estatistika Plan Nazionalean sartuta dago.

        Aurrekontuei buruzko azaroaren 26ko 47/2003 Lege Orokorrak, 125.2 g) artikuluan, hau xedatzen du: Estatuko Administrazioko Kontu-hartzailetza Nagusia kontabilitate publikoa kudeatzen duen zentroa da, eta hari dagokio herri-administrazioen sektorea osatzen duten unitateen kontu nazionalak prestatzea, Nazio eta Eskualdeko Kontuen Europako Sisteman ezarritako erakunde-mugaketaren eta eragiketen egozpenaren irizpideen arabera. Gainera, 133. artikuluan honako hau ezartzen du: 125. artikuluaren 2. paragrafoaren g), h) eta i) lerrokadetan xedatutakoaren ondorioetarako, unitate publikoek sektore publikoaren kontu ekonomikoak egiteko behar den lankidetza eta informazioa eman beharko dute, bai eta barne-araudiak eta Erkidegoko araudiak unitate publikoen kontabilitate nazionalaren esparruan ezarritako informazio guztia ere.

        HAP/2105/2012 Agindua, urriaren 1ekoa, Aurrekontu Egonkortasunari eta Finantza Iraunkortasunari buruzko apirilaren 27ko 2/2012 Lege Organikoan informazioa emateko aurreikusitako betebeharrak garatzekoa.

        2011/85/EB Zuzentarauaren 14.3 artikuluaren arabera, nahitaezkoa da estatu kideek eragiketa horretan aurkeztutako informazioa argitaratzea.

    • 6.2 Datuen banaketa
      • Estatuko estatistika-zerbitzuen (EIN, ministerio-sailak, erakunde autonomoak eta Estatuko Administrazioko erakunde publikoak) arteko datu-trukeak, bai eta horien eta autonomia-erkidegoetako estatistika-zerbitzuen artekoak ere, haiei esleitutako estatistikak garatzeko, AEFLn arautzen dira. Funtzio Estatistiko Publikoaren Legeak administrazioen arteko koordinazio estatistikorako mekanismoak ere ezartzen ditu, bai eta lankidetza-akordioak egitea ere, egokitzat jotzen denean.
  • 7. Portugal Isilpekotasuna
    • 7.1 Konfidentzialtasun-politika
      • Funtzio Estatistiko Publikoari buruzko maiatzaren 9ko 12/1989 Legeak behartu egiten du IGAE, zerbitzu estatistiko gisa, inola ere ez zabaltzera datu pertsonalak, haien jatorria edozein dela ere. Datu pertsonalak pertsona fisiko edo juridikoei buruzkoak direla ulertuko da, baldin eta interesdunak berehala identifikatzeko bidea ematen badute edo, bestela, haien egitura, edukia edo bereizketa-maila dela-eta, haiek zeharka identifikatzeko bidea ematen badute.

        Era berean, Europako estatistikari buruzko Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2009ko martxoaren 11ko 223/2009 (EE) Erregelamenduak printzipio eta orientazio komunak ezartzeko beharra ezartzen du, europar estatistikak egiteko erabilitako datuen konfidentzialtasuna eta datu konfidentzial horietarako sarbidea bermatzeko, kontuan hartuta aurrerapen teknikoa eta erabiltzaileek gizarte demokratiko batean dituzten beharrak.

    • 7.2 Datu konfidentzialen tratamendua
      • Datuak konfidentzialtasunez tratatzen dira jasotze- eta baliozkotze-prozesuan, argitaratu arte.

        Gainera, komeni da adieraztea 2011/85/EB Zuzentarauan ezarritako adierazleak sintesi-estatistika bat direla, eta bertan erabilitako datu pertsonalak, kasu honetan pertsona juridikoei buruzkoak, ekonomia nazionaleko sektore edo azpisektoreetan agregatuta daudela; horrek eragotzi egiten du banakako unitateei lotutako informazioa identifikatzea.

  • 8. Hedapen-politika
    • 8.1 Zabalkunde-egutegia
      • Estatistikak hedatzeko egunen egutegia urtarrilean argitaratzen da IGAEren webgunean.

        Zehazki, bermeei, elkarte publiko-pribatuei eta zalantzazko kobrantzazko maileguei buruzko taulak urria amaitu aurretik argitaratzen dira, eta taula guztiak, berriz, abendua amaitu aurretik.

    • 8.2 Zabalkunde-egutegirako sarbidea
    • 8.3 Erabiltzailearenganako sarbidea
      • Adierazle horien hedapena berbera da erabiltzaile guztientzat, argitaratzen diren unean.
  • 9. Hedapenaren maiztasuna
    • 9.1 Difusioaren maiztasuna
      • Urtean behin.
  • 10. Irisgarritasuna eta argitasuna
  • 11. Kalitatearen kudeaketa
    • 11.1 Kalitatearen bermea
      • Adierazle horiek administrazio publikoen sektorea osatzen duten unitateen banakako informazioaren emaitza agregatuak dira. Barne-trinkotasuna ziurtatuta dago. Baliozkotze-prozesua egiaztapen aritmetikoetan eta herri-administrazioen sektoreari buruz finantza publikoen estatistiken esparruan emandako informazioarekiko koherentzian datza.
    • 11.2 Kalitatearen ebaluazioa
      • Ez da aplikatzekoa.
  • 12. Garrantzia
    • 12.1 Erabiltzailearen premiak
      • Erabiltzaile nagusiak Europako Batzordea dira (Egonkortasunerako eta Hazkunderako Itunaren esparruan: ECFIN, FISMA), Kontseilua, Europako Parlamentua, politikariak, ikertzaileak, etab.

        2011/85/EB Zuzentarauaren helburua aurrekontu-diziplina uniformeki betetzea denez, EBFTk eskatzen duen moduan, aurrekontu publikoetan eragin handia izan dezaketen pasibo kontingenteei eta zalantzazko kobrantza-maileguei buruzko informazioa aurrerapauso garrantzitsua da finantza publikoen gardentasunaren mesedetan. Adierazle horiek lagungarriak dira estatu kideen finantza-egoeraren deskribapen osoagoa egiteko.

    • 12.2 Erabiltzailearen gogobetetzea
      • Ez dago eskuragarri.
    • 12.3 Zehaztasuna
      • Adierazle guztiei buruzko informazioa argitaratzen da, 2013ko uztailaren 22ko Eurostaten Erabakia delakoan jasotako metodologiaren arabera. Hala ere, administrazio publikoen sektorean sartu gabeko unitateen kapitaleko partaidetza publikoa unitate publikoentzat bakarrik argitaratzen da. Ezin da unitate pribatuetan parte hartu.
  • 13. Gogortasuna eta fidagarritasuna
    • 13.1 Gogortasun orokorra
      • 2011/85/EB Zuzentarauan ezarritako adierazleak sintesi-eragiketa bat da, administrazio publikoen sektorean sailkatutako unitate guztietako informazioarekin egiten dena. Datuak zorroztasun orokor handiarekin lotzen dira.
    • 13.2 Laginketa-erroreak
      • Ez da aplikatzekoa.
    • 13.3 Laginketakoak ez diren erroreak
      • Ez da aplikatzekoa.
  • 14. Egokitasuna eta puntualtasuna
    • 14.1 Aukera
      • T urteko urrian argitaratu zen bermeei, elkarte publiko-pribatuei eta zalantzazko kobrantzazko maileguei buruzko informazioari dagokionez, datuak T-1, T-2, T-3 eta T-4ri buruzkoak dira. T. urteko abenduan argitaratutako S.13tik kanpo sailkatutako unitate publikoen pasiboei eta S.13an sailkatu gabeko unitateen kapitaleko partaidetza publikoari buruzko informazioa T-1i buruzkoa da.
    • 14.2 Puntualtasuna
      • Informazio hori argitaratzeko ezarritako datak aldian-aldian betetzen dira.
  • 15. Koherentzia eta konparagarritasuna
    • 15.1 Konparagarritasun geografikoa
      • Datuak kide den herrialde bakoitzarentzat espezifikoak dira. Alderagarritasunari dagokionez, ñabardura batzuk hartu behar dira kontuan. Kasu batzuetan, adibidez, estaldura ez da erabatekoa, sozietate publikoen pasiboek ez dituzte kontzeptu berak jasotzen, edo S.13tik kanpo sailkatutako unitate publikoen pasiboei buruzko informazioa T-1 edo T-2ri buruzkoa izan daiteke, erabilgarri dagoen informazioaren arabera. Faktore horiek kontuan hartu behar dira adierazle horiek emandako informazioa alderatzean.
    • 15.2 Denbora-konparagarritasuna
      • Argitalpenean aurkezten diren datuak homogeneoak dira.
    • 15.3 Sektoreen arteko koherentzia eta gurutzatzea
      • Kontrol gurutzatuak egiten dira urriaren 1a baino lehen egindako PDE jakinarazpenarekin eta herri-administrazioen finantza-kontuekin.
    • 15.4 Barne-koherentzia
      • Gaur egun aseguratuta dago.
  • 16. Kostuak eta karga
    • 16.1 Kostuak eta karga
      • Estatistika hori ekoiztearekin lotutako kostuak 25,20 mila eurokoak direla zenbatesten da, Ogasun Ministerioaren aurrekontuan aurreikusitakoak.
  • 17. Datuak berrikustea
    • 17.1 Datuak berrikustea - Politika
      • IGAEren Finantza Publikoen Estatistikei buruzko datuak berrikusteko politika orokorra zera da: T urteari dagozkion eta argitaratutako datuak T+2 urteko azken hiruhilekora arte berrikustea; urte horretan, estatistika-informazioan erantsitako datuak behin betikoak dira.
    • 17.2 Datuak berrikustea - Praktika
      • Bermeen, elkarte publiko-pribatuen eta zalantzazko kobrantza-maileguen kasuan, t urtean berrikusi egiten dira, hala badagokio, aurreko ekitaldian argitaratutako azken hiru urteetako datuak, eta T-1 urteko datuak gehitzen dira.
  • 18. Estatistika-tratamendua
    • 18.1 Jatorrizko datuak
      • Adierazle horiek egiteko erabilitako informazio-iturriak honako hauek dira: datu administratiboak, enpresa publikoen informazio ekonomiko-finantzarioa eta elkarte publiko-pribatuen kontratuak.

        Informazioak sektore publikoan sailkatutako unitate guztiak barne hartzen ditu, Nazio eta Eskualdeko Kontuen Europako Sistemak (SEC 2010) zehazten duenaren arabera.

    • 18.2 Datu-bilketaren maiztasuna
      • Urtean behin.
    • 18.3 Datu-bilketa
      • Kontabilitate Bulego Nazionalak sektore publiko osoaren sektorizazioa biltzen duen fitxategia dauka (datu-base formatuan). Informazio hori jendeak eskura dezake Sektore Publikoko Erakundeen Inbentarioa (INVENTE) plataformaren bidez.

        INVENTE aplikazio horrek argitaratu egiten ditu, kontabilitate nazionalari dagokionez, sektore publikoak, kontrola egiten duen administrazioak eta administrazio publikoen sektorean (S.13) sailkatutako unitateek kontrolatzen duten unitate bakoitzerako (SEC 2010).

        Estatuari buruzko administrazio-datuak Kontabilitate-Informazioko Sisteman (SIC) zentralizatuta daude. Estatuko sektore publikoan sartzen diren gainerako unitateen kasuan (estatuko eta fundazioko sektore publikoa), ekonomia- eta finantza-informazioa CICEP.red aplikazioan dago eskuragarri; hor sartzen dira urteko kontuak, auditoretza-txostena, bitarteko finantza-egoerak eta abar.

        Autonomia-erkidegoek betetako informazio ekonomiko-finantzarioa Autonomia Erkidegoen Informazio Zentralean (CIMCA) jasota dago. Toki-korporazioei buruzkoa, SICELen (Toki Erakundeen Kontabilitate Informaziorako Sistema).

        Eskualdeko administrazioaren eta tokiko administrazioaren azpisektoreek emandako bermeei buruzko datuak Espainiako Bankuak egiten ditu.

    • 18.4 Datuak baliozkotzea
      • Baliozkotze-prozesua egiaztapen aritmetikoetan eta herri-administrazioen sektoreari buruz finantza publikoen estatistiken esparruan emandako informazioarekiko koherentzian datza.
    • 18.5 Datuen konpilazioa
      • Bermeei, elkarte publiko-pribatuek ordaintzeke dituzten betebeharrei eta zalantzazko kobrantzazko maileguei buruzko datuak kasuan kasuko ekitaldietako 18.3 paragrafoan aipatutako aplikazioak ustiatzetik abiatuta lantzen dira.

        Gainerako informazioa prestatzeko, lehenik eta behin, aurreko ekitaldiko abenduaren 31n administrazio publikoen sektorean sailkatuta ez zeuden unitate publikoen multzoa zehaztu behar da. Multzo hori INVENTEtik abiatuta lortzen da. Ondoren, unitate horiei dagokien zorra esleitzen zaie (Espainiako Bankuak ematen duen informazioa), bai eta funts propioak eta herri-administrazioen partaidetza ere, unitate horiei buruzko informazio ekonomiko-finantzarioarekin. Eurostaten Erabakian finkatutako BPGd-arekiko zor-maila eta BPGd-arekiko parte-hartze publikoa gainditzen dituzten unitateak iragaziz, administrazio publikoen sektoretik kanpo sailkatutako unitate publikoen pasiboen taulei eta sektore horretan ez dauden unitateetako parte-hartze publikoari buruzko informazioa prestatzen da.

    • 18.6 Doiketa
      • Ez da doikuntzarik egingo.
  • 19. Oharrak
    • 19.1 Oharrak