Ir al contenido
Logotipo del Gobierno de España. Ministerio de Hacienda. Logotipo de la Intervención General de la Administración del Estado.
Administración Presupuestaria

Administrazio publikoen gastuaren sailkapen funtzionala (COFOG)

Txosten metodologiko estandarizatua

  • 1. ATALA Harremanak
    • 1.1 Harremanetarako erakundea
      • Estatuko Administrazioko Kontu-hartzailetza Nagusia

    • 1.2 Harremanetarako unitatea
      • Kontabilitate Bulego Nazionala

    • 1.5 Harremanetarako posta-helbidea
      • Mateo Inurria 15, 28036 Madril

  • 2. Metadatuak eguneratzea
    • 2.1 Metadatuen azken baliozkotzea
      • 2021/02/26

    • 2.2 Metadatuen azken hedapena
      • 2021/03/12

    • 2.3 Metadatuen azken eguneratzea
      • 2022/11/30

  • 3. Aurkezpen estatistikoa
    • 3.1 Datuen deskribapena
      • Ingelesezko siglen araberako COFOG sailkapenaren arabera (1999an berrikusitako sailkapena, ELGAk garatua eta Nazio Batuek argitaratua), funtzioen araberako administrazio publikoaren gastua Transmisioen SEC 2010 Programan sartuta dago.

        COFOGek administrazio publikoen sektoreko eta horien azpisektoreetako gastuak sailkatzen ditu, SEC sisteman ezarritako eragiketetan erregistratutakoak, zertarako erabiltzen diren kontuan hartuta. Gastu-eragiketen sailkapen gurutzatu bat da, izaera ekonomikoaren eta eginkizunen araberakoa. Gastu publikoa aztertzeko tresna garrantzitsua da, bereziki baliagarria nazioarteko konparazioetarako, administrazioek funtzio ekonomiko eta sozialak betetzen dituzten neurrian.

    • 3.2 Sailkapen-sistemak
      • Erabiltzen diren sailkapen-sistemak SEC 2010 2010 sisteman ezarritakoak dira:

      • Herri-administrazioen sektorea eta haren azpisektoreak, SEC 2010 delakoan ezarriak:

        • S.13 Administrazio publikoak

        • S.1311 Administrazio zentrala

        • S.1312 Eskualdeko administrazioa

        • S.1313 Toki-administrazioa

        • S.1314 Gizarte-segurantzaren funtsak

      • SEC 2010 sisteman ezarritako gastu-eragiketen sailkapen ekonomikoa:

        • D.1 Soldatapekoen ordainsariak

        • P.2 Tarteko kontsumoak

        • D.29 Ekoizpenaren gaineko beste zerga batzuk

        • D.3 Dirulaguntzak

        • D.4 Jabetzaren errentak

        • D.51 Errentaren gaineko zergak

        • D.62 Gauzazko gizarte-transferentziez bestelako gizarte-prestazioak

        • D.632 Gauzazko gizarte-transferentziak: merkatuan erositako ekoizpena

        • D.7 Beste transferentzia arrunt batzuk

        • P.5 Kapital-eraketa gordina

        • NP Ekoiztu gabeko aktiboen eskuraketak ken lagapenak

        • D.9 Kapital-transferentziak, ordaintzekoak

      • Nazio Batuen COFOG sailkapena. Hiru sailkapen-maila ditu: zatiketak, taldeak eta motak. Taldeak honako hauek dira:

        • 01 - Zerbitzu publiko orokorrak

        • 02 - Defentsa

        • 03 - Zerbitzu publiko orokorrak

        • 04 - Gai ekonomikoak

        • 05 - Ingurumena babestea

        • 06 - Etxebizitza eta zerbitzu komunitarioak

        • 07 - Osasuna

        • 08 - Aisialdia, kultura eta erlijioa

        • 09 - Hezkuntza

        • 10 - Gizarte-babesa

    • 3.3 Estaldura sektoreka
      • Informazioak administrazio publikoen sektorea barne hartzen du. SEC 2010-ek honela definitzen du sektorea: merkatukoak ez diren eta ekoizpena banakako kontsumorako edo kontsumo kolektiborako erabiltzen duten unitate instituzionalen multzoa, beste sektore batzuetako unitateen nahitaezko ordainketen bidez finantzatzen direnak eta errenta eta aberastasun nazionala birbanatzeko eragiketak egiten dituztenak.

    • 3.4 Kontzeptu eta definizio estatistikoak
      • Eragiketa ekonomikoei buruzko kontzeptuak eta definizioak hemen daude jasota:

        KSE 2010
    • 3.5 Estatistika-unitatea
      • Estatistika-unitatea erakunde-unitatea da, SEC 2010 delakoan zehazten den bezala. Eragiketa horretan, administrazio publikoen sektorean eta horien azpisektoreetan sailkatutako erakunde-unitateak hartzen dira kontuan.

        Hona hemen SEC sistemak S.13 sektoreko erakunde-unitate gisa aipatzen dituen adibideak:

        a) Administrazio publikoen unitateak, legearen arabera sortuak agintaritza judiziala izateko beste unitate batzuen gainean lurralde ekonomikoan, eta hainbat jarduera administratu eta finantzatzeko, batez ere taldeari merkatukoak ez diren ondasun eta zerbitzuak emanez.

        b) instituzio bat edo herri-administrazioen laurdenak, baldin eta horien produkzioa nagusiki merkatukoa ez bada eta herri-administrazioen unitate batek kontrolatzen badu;

        c) nortasun juridikoa duten irabazi-asmorik gabeko erakundeak, merkatukoak ez diren ekoizleak direnak eta herri-administrazioek kontrolatzen dituztenak;

        d) pentsio-funts autonomoak, ekarpenak egiteko legezko betebeharra izanez gero, eta herri-administrazioek funtsak kudeatzen dituztenean, kotizazioak eta prestazioak finkatzeari eta onartzeari dagokienez.

    • 3.6 Biztanleria estatistikoa
      • Xede-biztanleria herri-administrazioen sektorea eta haren azpisektoreak dira.

    • 3.7 Eremu geografikoa
      • Nazionala.

    • 3.8 Aldi baterako estaldura
      • Serieak 1995-2021 denboraldia hartzen du.

    • 3.9 Oinarrizko aldia
      • Ez da aplikatzekoa.

  • 4. Neurri-unitatea
    • 4.1 Neurri-unitatea
      • Datuak milioi eurotan neurtzen dira.

  • 5. Tiran +29.53 Erreferentzia-aldia
    • 5.1 Erreferentzia-aldia
      • Erreferentzia-aldia urte naturala da.

  • 6. C.B. Erakundeen agindua
    • 6.1 Egintza juridikoak eta beste akordio batzuk
      • Estatu-xedeetarako estatistika-eragiketetako datuak bildu, tratatu eta zabaltzeko orduan, Funtzio Estatistiko Publikoari buruzko maiatzaren 9ko 12/1989 Legean eta ekainaren 29ko 4/1990 Legearen laugarren xedapen gehigarrian ezarritakoa bete beharko da. Funtzio Estatistikoaren Legearen arabera, Plan Estatistiko Nazionala da Estatuko Administrazioaren jarduera estatistikoa antolatzen duen tresna nagusia, eta Estatuko Administrazioaren zerbitzuek edo haren mendeko beste edozein erakundek laurtekoan egin beharreko estatistikak jasotzen ditu. Estatistika Plan Nazionalean jasotako estatistika guztiak estatu-xedeetarako dira, eta nahitaez bete beharrekoak. Eragiketa hori Estatu-helburuetarako estatistika bat da, eta 2021-2024ko aldirako Estatistika Plan Nazionalean sartuta dago.

        Aurrekontuei buruzko azaroaren 26ko 47/2003 Lege Orokorrak (LGP) honako hau xedatzen du 125.2 g) artikuluan: Estatuko Administrazioko Kontu-hartzailetza Nagusia kontabilitate publikoa kudeatzen duen zentroa da, eta hari dagokio herri-administrazioen sektorea osatzen duten unitateen kontu nazionalak prestatzea, Nazio eta Eskualdeko Kontuen Europako Sisteman ezarritako erakunde-mugaketaren eta eragiketen egozpenaren irizpideen arabera. Gainera, 133. artikuluan honako hau ezartzen du: 125. artikuluaren 2. paragrafoaren g), h) eta i) lerrokadetan xedatutakoaren ondorioetarako, unitate publikoek sektore publikoaren kontu ekonomikoak egiteko behar den lankidetza eta informazioa eman beharko dute, bai eta barne-araudiak eta Erkidegoko araudiak unitate publikoen kontabilitate nazionalaren esparruan ezarritako informazio guztia ere.

        Administrazio publikoen gastua funtzioka egitea eta eskualdatzea Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2013ko maiatzaren 21eko 549/2013 (EB) Erregelamenduaren B eranskinean ezarrita dago (Europar Batasuneko Nazio eta Eskualde Kontuen Europako Sistemari buruzkoa da erregelamendu hori).

    • 6.2 Datuen banaketa
      • Estatuko estatistika-zerbitzuen (EIN, ministerio-sailak, erakunde autonomoak eta Estatuko Administrazioko erakunde publikoak) arteko datu-trukeak, bai eta horien eta autonomia-erkidegoetako estatistika-zerbitzuen artekoak ere, haiei esleitutako estatistikak garatzeko, AEFLn arautzen dira. Funtzio Estatistiko Publikoaren Legeak administrazioen arteko koordinazio estatistikorako mekanismoak ere ezartzen ditu, bai eta lankidetza-akordioak egitea ere, egokitzat jotzen denean.

  • 7. Portugal Isilpekotasuna
    • 7.1 Konfidentzialtasun-politika
      • Funtzio Estatistiko Publikoari buruzko maiatzaren 9ko 12/1989 Legeak behartu egiten du IGAE, zerbitzu estatistiko gisa, inola ere ez zabaltzera datu pertsonalak, haien jatorria edozein dela ere. Datu pertsonalak pertsona fisiko edo juridikoei buruzkoak direla ulertuko da, baldin eta interesdunak berehala identifikatzeko bidea ematen badute edo, bestela, haien egitura, edukia edo bereizketa-maila dela-eta, haiek zeharka identifikatzeko bidea ematen badute.

        Era berean, Europako estatistikari buruzko Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2009ko martxoaren 11ko 223/2009 (EE) Erregelamenduak printzipio eta orientazio komunak ezartzeko beharra ezartzen du, europar estatistikak egiteko erabilitako datuen konfidentzialtasuna eta datu konfidentzial horietarako sarbidea bermatzeko, kontuan hartuta aurrerapen teknikoa eta erabiltzaileek gizarte demokratiko batean dituzten beharrak.

    • 7.2 Datu konfidentzialen tratamendua
      • Datuak konfidentzialtasunez tratatzen dira jasotze- eta baliozkotze-prozesuan, argitaratu arte.

        Gainera, komeni da adieraztea Administrazio publikoen gastuaren sailkapen funtzionala sintesi-estatistika bat dela, eta erabilitako datu pertsonalak, kasu honetan pertsona juridikoei buruzkoak, administrazio publikoen sektore edo azpisektoreetan agregatuta daudela; horrek banakako unitateei lotutako informazioa identifikatzea eragozten du.

  • 8. Hedapen-politika
    • 8.1 Zabalkunde-egutegia
      • Estatistikak hedatzeko egunen egutegia urtarrilean argitaratzen da IGAEren webgunean.

    • 8.2 Zabalkunde-egutegirako sarbidea
    • 8.3 Erabiltzailearenganako sarbidea
      • Estatistika horren hedapena berbera da erabiltzaile guztientzat, argitaratzen den unean.

        Hala ere, administrazio publikoen gastuaren sailkapen funtzionala argitaratu baino lehen ematen zaizkie datuak Estatistikako Institutu Nazionalari, informazio hori Espainiako Urteko Kontabilitate Nazionalean sartzeko, eta Eurostati, balidatzeko.

  • 9. Hedapenaren maiztasuna
    • 9.1 Difusioaren maiztasuna
      • Urtean behin

  • 10. Irisgarritasuna eta argitasuna
  • 11. Kalitatearen kudeaketa
    • 11.1 Kalitatearen bermea
      • Europako Estatistiken Jardunbide Egokien Kodea.

    • 11.2 Kalitatearen ebaluazioa
      • Urtero, SEC 2010 transmisio-programaren esparruan informazio hori transmititzean, transmititutako datuen koherentzia, sendotasuna eta bideragarritasuna ebaluatzen ditu Eurostatek. Prozesu horretan, datuen bilakaerari buruzko azalpenak bidaltzen dira, hala eskatzen zaienean.

        Eurostatek estatu kideei egiten dizkien elkarrizketa-bisitetan finantza publikoen estatistiken datuak berrikusten ditu.

  • 12. Garrantzia
    • 12.1 Erabiltzailearen premiak
      • Oro har, estatistika horren erabiltzaile nagusiak analista instituzionalak dira, gastu publikoaren helburu jakin batzuei, joerei eta herrialdeen arteko konparazioari buruzkoak (ECOFIN eta Batzordearen hainbat zerbitzu, OCDE, etab.). ).

    • 12.2 Erabiltzailearen gogobetetzea
      • Ez dago eskuragarri.

    • 12.3 Zehaztasuna
      • Eragiketa horrek SEC 2010 Transmisio Programan eskatzen diren nahitaezko baldintzak betetzen ditu (gastuak sektoreka sailkatzea azpisektore guztientzat, eta taldeka administrazio publiko osoarentzat), bai eta borondatezkoak ere (gastua taldeka sailkatzea COFOG taldeetan azpisektore guztientzat).

        Horrez gain, COFOG dibisioen araberako gastuaren sailkapena argitaratu da, autonomia-erkidegoka.

  • 13. Gogortasuna eta fidagarritasuna
    • 13.1 Gogortasun orokorra
      • Ez da aplikatzekoa.

    • 13.2 Laginketa-erroreak
      • Ez da aplikatzekoa.

    • 13.3 Laginketakoak ez diren erroreak
      • Ez da aplikatzekoa.

  • 14. Egokitasuna eta puntualtasuna
    • 14.1 Aukera
      • Eragiketa horren derrigorrezko transmisioa erreferentzia-urtea baino t+12 hilabete geroago egiten da. t+12an, t urteko informazioa behin-behinekoa da. t+24-n datuak behin betikoak dira.

    • 14.2 Puntualtasuna
      • IGAEk egutegian finkatutako egunean argitaratzen du estatistika hori, Transmisio Programan finkatutako epea baino hilabete lehenago gutxi gorabehera.

  • 15. Koherentzia eta konparagarritasuna
    • 15.1 Konparagarritasun geografikoa
      • Estatistika horren alderagarritasun geografikoa beste herrialde batzuetakoa da. Eragiketa ekonomikoak SEC 2010 sistemaren arabera erregistratzen dira, eta horrek konparagarritasun-maila handia ziurtatzen du.

    • 15.2 Denbora-konparagarritasuna
      • Estatistika horren seriea denboran alderagarria da, SEC 2010 delakoak, eta bereziki Erregelamendu honen Transmisio Programak, 1995etik homogeneotasuna eskatzen baitu (COFOG taldeen araberako xehekapena azpisektoreka egitea derrigorrezkoa da 2001etik, Espainian 1995etik argitaratzen diren arren).

    • 15.3 Sektoreen arteko koherentzia eta gurutzatzea
      • Estatistika horretan jasotzen diren eragiketa ekonomikoen datuak bat datoz finantza publikoen eta ekonomia-jardueren estatistiken estatistika guztietan erregistratutakoekin.

    • 15.4 Barne-koherentzia
      • Gaur egun aseguratuta dago.

  • 16. Kostuak eta karga
    • 16.1 Kostuak eta karga
      • Estatistika hori ekoiztearekin lotutako kostuak 166,00 mila eurokoak direla zenbatesten da, Ogasun Ministerioaren aurrekontuan aurreikusitakoak.

  • 17. Datuak berrikustea
    • 17.1 Datuak berrikustea - Politika
      • IGAEren Finantza Publikoen Estatistikei buruzko datuak berrikusteko politika orokorra t urteari dagozkion eta argitaratutako datuak t+2 urteko azken hiruhilekora arte berrikustea da; urte horretan, estatistika-informazioan erantsitako datuak behin betikoak dira.

    • 17.2 Datuak berrikustea - Praktika
      • Estatistika-eragiketa horretan, t urteko datuak, t+12 hilabetetan argitaratuak, behin-behinekoak dira. t+24an argitaratutakoak behin betikoak izango dira.

  • 18. Estatistika-tratamendua
    • 18.1 Jatorrizko datuak
      • Eragiketa estatistiko hau egiteko erabilitako informazio-iturriak administrazio publikoen sektorean sailkatutako enpresa publikoen datu administratiboak eta informazio ekonomiko-finantzarioa dira.

        Informazioak administrazio publikoen sektorean sailkatutako unitate guztiak barne hartzen ditu, Nazio eta Eskualde Kontuen Europako Sistemak (SEC 2010) zehazten duenaren arabera. Zehazki, honako hauek dira erabiltzen diren jatorrizko datuak: Estatuaren eta Gizarte Segurantzaren kontabilitate- eta aurrekontu-informazioa; autonomia-administrazio eta toki-administrazio bakoitzaren aurrekontu-informazioari eta kontabilitate-informazioari eta aurrekontuz kanpoko informazioari buruzko galdesorta normalizatuak; aurrekontuaren mende ez dauden baina administrazio publikoen sektorean sartuta dauden unitateen kontabilitate-egoerak (galdu-irabazien balantzeak eta kontuak) (S.13); eta administrazio bakoitzaren Kontu Orokorra, ekitaldian zehar egindako aurrekontu- eta kontabilitate-informazio guztia jasotzen duena.

    • 18.2 Datu-bilketaren maiztasuna
      • Urtean behin

    • 18.3 Datu-bilketa
      • Estatuari buruzko administrazio-datuak Kontabilitate Informazioaren Sisteman (SIC) daude zentralizatuta, eta Gizarte Segurantzakoak, berriz, Gizarte Segurantzaren Kontabilitate Informazioaren Sisteman (SICOSS). Estatuko sektore publikoan sartzen diren gainerako unitateen kasuan (Estatuko eta Fundazioko sektore publikoa), ekonomia- eta finantza-informazioa CICEP.red aplikazioan dago eskuragarri; hor sartzen dira urteko kontuak, auditoretza-txostena, bitarteko finantza-egoerak eta abar. Autonomia-erkidegoek estatistika-eragiketa hori egiteko behar duten ekonomia- eta finantza-informazioa Autonomia Erkidegoen Informazio Zentralean (CIMCA) dago jasota, eta toki-korporazioei buruzkoa, berriz, SICELen (Toki Erakundeen Kontabilitate Informaziorako Sistema). Azkenik, administrazio bakoitzaren Kontu Orokorra daukagu, ekitaldian zehar aurrekontuari eta kontabilitateari buruz egin den informazio guztia jasotzen duena.

    • 18.4 Datuak baliozkotzea
      • Baliozkotze-prozesua egiaztapen aritmetikoetan eta herri-administrazioen sektoreari buruz finantza publikoen estatistiken esparruan emandako informazioarekiko koherentzian datza.

    • 18.5 Datuen konpilazioa
      • Estatistika-eragiketa hori egiteko egin beharreko lanak bi unitate-motaren arabera aldatzen dira: aurrekontu mugatzailea eta kontabilitate publikoa dutenak eta enpresako Kontabilitate Plan Orokorraren (pribatua) mendean daudenak. Lehenengo taldean, COFOG taldeei unitate horien gastua esleitzeko, gastu-eragiketak SEC sisteman ezarritako metodologiaren arabera egin behar dira, gastu-aurrekontuaren sailkapen ekonomikoa oinarritzat hartuta. Aurrekontuaren egitura funtzionalak eta programen egiturak adierazten ditu gastuak kudeatzen dituzten zentroei esleitutako aurrekontu-baliabideekin lortu beharreko xedeak eta helburuak. Aurrekontuko likidazioetako gastu-programak banan-banan aztertzen dira, zertarako diren jakiteko, eta dagokien COFOG taldeari esleitzen zaizkio.

        Enpresako Kontabilitate Plan Orokorraren mendeko unitateen kasuan, haien estatutu eta memorietan zehaztutako jarduera nagusia aintzat hartuta egiten da sailkapen funtzionala. Hala ere, argi eta garbi bereizitako zenbait jarduera egiten dituzten unitateetan (adibidez, hezkuntzan nahiz garraioan azpiegitura publikoak sustatzen dituzten enpresa publikoen kasuan), memorietako informaziotik ondorioztatzen denaren arabera esleitzen zaie gastua COFOG talde desberdinei.

        Azkenik, interes-eragiketetan, transferentzia arruntetan eta kapital-transferentzietan egindako gastuaren kontrakontu unitatea aztertzen da. Horrela, S.13 sektorean, eragiketa bakoitza azpisektore bakoitzaren datuen batura da, aipatutako eragiketetan izan ezik, horiek azpisektoreen artean finkatzen baitira.

    • 18.6 Doiketa
      • Ez da doikuntzarik egingo.

  • 19. Oharrak
    • 19.1 Oharrak