Gobierno de España. Ministerio de Hacienda. Intervención General de la Administración del Estado.
Administración Presupuestaria

Accessibility Statement

Compliance status

These websites partially comply with RD 1112/2018 due to a lack of compliance with the aspects indicated below..

Inaccessible content

The content listed below is not accessible due to the following reasons:

Lack of compliance with RD 1112/2018

There may be occasional editing errors on some of the web pages, both in HTML content and in final documents, published after 20 September 2018 (date of entry into force of Royal Decree 1112/2018, of 7 September).

Excess load

Not applicable

The content is not included in the scope of applicable legislation

There may be office computer system files, in PDF or other formats, that do not entirely comply with accessibility requirements.

Drafting this accessibility statement

This statement was drafted on 31 October 2018.

The method used to prepare the statement was a self-evaluation carried out by the body itself.

Last revision of the statement: July 28, 2020.

Notes and contact information

You may make reports regarding accessibility requirements (article 10.2.a of RD 1112/2018), such as:

  • Reporting potential non-compliance by websites to which this accessibility statement applies.
  • Conveying other difficulties in accessing the content.
  • Formulating any other enquiries or suggestions for improvement regarding accessibility.

A través de la siguientes vías:

Las comunicaciones serán recibidas y tratadas por la unidad encargada de la administración y gestión de los portales web y sedes electrónicas de la Administración Presupuestaria.

También puede solicitar en formato accesible información que no cumpla con los requisitos de accesibilidad bien por estar excluida, bien por estar exenta por carga desproporcionada; o formular una queja por incumplimiento de los requisitos de accesibilidad. Enlace al procedimiento de solicitud de información accesible y quejas del artículo 12 del Real Decreto 1112018, de 7 de septiembre

Application procedure

A través de este procedimiento podrá iniciar una reclamación para conocer y oponerse a los motivos de la desestimación de una solicitud de información accesible o queja, instar la adopción de las medidas oportunas en el caso de no estar de acuerdo con la decisión adoptada, o exponer las razones por las que se considera que la respuesta no cumple con los requisitos exigidos. 

Enlace al procedimiento de reclamación, que debe dirigir a la Unidad responsable de accesibilidad de este Ministerio, o si la reclamación es por una actuación de dicha Unidad, al superior jerárquico de ésta.

Optional content

This website complies with the requirements of Standard UNE-EN 301549 taking into account the exceptions of RD 1112/2018.

The last revision was carried out on July 28, 2020.

Los portales web y sedes electrónicas de la Administración Presupuestaria se encuentran optimizados para las últimas versiones de Google Chrome, Microsoft Edge, Firefox, Safari y Opera. The recommended minimum resolution is 1280x1024.

The Internet portals and electronic offices of the Budget Administration Office have been designed for correct viewing, not only on desktop computers, but also on tablets and smart phones.