Ir al contenido
Logotipo del Gobierno de España. Ministerio de Hacienda. Logotipo de la Intervención General de la Administración del Estado.
Administración Presupuestaria

Administrazio publikoen gastuaren sailkapen funtzionala (COFOG)

Txosten metodologiko estandarizatua

  • 1.- Kontaktua
    • 1.1 Harremanetarako erakundea
      • Estatuko Administrazioaren Kontu-hartzailetza Nagusia
    • 1.2 Harremanetarako unitatea
      • Kontabilitate Bulego Nazionala
    • 1.5 Harremanetarako posta-helbidea
      • Mateo Inurria 15, 28036 Madril
  • 2.- Metadatuak eguneratzea
    • 2.1 Metadatuen azken baliozkotzea
      • 2021/02/26
    • 2.2 Metadatuen azken hedapena
      • 2021/03/12
    • 2.3 Metadatuen azken eguneratzea
      • 2022/11/30
  • 3.- Estatistika-aurkezpena
    • 3.1 Datuen deskribapena
      • Administrazio publikoaren gastua, funtzioen arabera, COFOG sailkapenaren arabera, ingelesezko siglen arabera (sailkapena 1999an berrikusi zen, ELGAk garatu eta Nazio Batuek argitaratu zuen), SEC 2010 Transmisio Programan txertatuta dago.

        COFOGak administrazio publikoen sektoreko eta haien azpisektoreetako gastuak sailkatzen ditu, SEC sisteman ezarritako eragiketetan erregistratutakoak, zertarako erabiltzen diren kontuan hartuta. Gastu-eragiketen sailkapen gurutzatua da, izaera ekonomikoaren eta funtzioen araberakoa. Gastu publikoa aztertzeko tresna garrantzitsua da, bereziki erabilgarria nazioarteko konparazioetarako, administrazioek eginkizun ekonomiko eta sozialak betetzen dituzten neurrian.

    • 3.2 Sailkapen-sistemak
      • Erabiltzen diren sailkapen-sistemak SEC 2010 delakoan ezarritakoak dira:
      • Administrazio publikoen sektorea eta haren azpisektoreak, SEC 2010 delakoan ezarria:
        • S.13 Administrazio publikoak
          • S.1311 Administrazio zentrala
          • S.1312 Eskualdeko administrazioa
          • S.1313 Toki-administrazioa
          • S.1314 Gizarte Segurantzaren funtsak
      • SEC 2010 delakoan ezarritako gastu-eragiketen sailkapen ekonomikoa:
        • D.1 Soldatapekoen ordainsaria
        • P.2 Tarteko kontsumoak
        • D.29 Ekoizpenaren gaineko beste zerga batzuk
        • D.3 Dirulaguntzak
        • D.4 Jabetzaren errentak
        • D.51 Errentaren gaineko zergak
        • D.62 Gauzazko gizarte-transferentziak ez diren gizarte-prestazioak
        • D.632 Gauzazko gizarte-transferentziak: merkatuan eskuratutako ekoizpena
        • D.7 Beste transferentzia arrunt batzuk
        • P.5 Kapital-eraketa gordina
        • OE Ekoiztu gabeko aktiboen lagapenak ken eskuraketak
        • D.9 Ordaindu beharreko kapital transferentziak
      • Nazio Batuen COFOG sailkapena. Hiru sailkapen-maila ditu: banaketak, taldeak eta motak. Dibisioak, aldi berean taldeka banatuak, honako hauek dira:
        • 01 - Zerbitzu publiko orokorrak
        • 02 -Defentsa
        • 03 - Zerbitzu publiko orokorrak
        • 04 - Gai ekonomikoak
        • 05 - Ingurumena babestea
        • 06 - Etxebizitza eta zerbitzu komunitarioak
        • 07 - Osasuna
        • 08 - Aisia, kultura eta erlijioa
        • 09 - Hezkuntza
        • 10 - Gizarte-babesa
    • 3.3 Sektorekako estaldura
      • Informazioak administrazio publikoen sektorea estaltzen du. SEC 2010 Legeak honela definitzen du sektore hori: merkatukoak ez diren eta ekoizpena kontsumo indibidual edo kolektibora bideratzen duten unitate instituzionalen multzoa, beste sektore batzuetako unitateek egindako nahitaezko ordainketen bidez finantzatzen dena eta errenta eta aberastasun nazionala birbanatzeko eragiketak egiten dituena.
    • 3.4 Kontzeptu eta definizio estatistikoak
      • Eragiketa ekonomikoei buruzko kontzeptuak eta definizioak SEC 2010 delakoan daude jasota.
    • 3.5 Estatistika-unitatea
      • Estatistika-unitatea erakunde-unitatea da, KSE 2010ean definitu bezala. Eragiketa horretan, herri-administrazioen eta haien azpisektoreen sektorean sailkatutako erakunde-unitateak hartzen dira kontuan.

        Hona hemen KSEk S.13 sektoreko unitate instituzional gisa aipatzen dituen adibideak:

        a) lurralde ekonomikoko beste unitate batzuen gainean agintaritza judizial bat baliatzeko legez sortutako administrazio publikoetako unitateak, eta hainbat jarduera administratu eta finantzatzeko, batez ere kolektibitateari merkatukoak ez diren ondasunak eta zerbitzuak emanez;

        b) administrazio publikoen instituzio edo kuasiozitotasun bat, baldin eta haien ekoizpena nagusiki merkatukoa ez bada eta administrazio publikoen unitate batek kontrolatzen badu;

        c) nortasun juridikoa duten irabazi-asmorik gabeko erakundeak, merkatukoak ez diren eta herri-administrazioek kontrolatzen dituzten ekoizleak;

        d) pentsio-funts autonomoak, kontribuzio-betebehar legala izanez gero, eta administrazio publikoek funtsak kudeatzen dituztenean kotizazioak eta prestazioak finkatzeari eta onartzeari dagokionez.

    • 3.6 Biztanleria estatistikoa
      • Xede-populazioa administrazio publikoen eta haien azpisektoreen sektorea da.
    • 3.7 Eremu geografikoa
      • Nazionala.
    • 3.8 Aldi baterako estaldura
      • Telesailak 1995-2021 denboraldia hartzen du.
    • 3.9 Oinarrizko aldia
      • Ez du balio.
  • 4.- Neurri-unitatea
    • 4.1 Neurri-unitatea
      • Datuak milioi eurotan neurtzen dira.
  • 5.- Erreferentzia-aldia
    • 5.1 Erreferentzia-aldia
      • Erreferentzia-aldia urte naturala da.
  • 6. Instituzioen agindua
    • 6.1 Egintza juridikoak eta beste akordio batzuk
      • Estatu-helburuetarako estatistika-eragiketen datuen bilketa, tratamendua eta hedapena Estatistika Funtzio Publikoari buruzko maiatzaren 9ko 12/1989 Legean eta ekainaren 29ko 4/1990 Legearen laugarren xedapen gehigarrian ezarritakoaren arabera arautuko dira. LFEPean ezartzen da Estatistika Plan Nazionala dela Estatuko Administrazioaren estatistika-jarduera antolatzeko tresna nagusia, eta Estatuko Administrazioaren zerbitzuek edo haren mendeko beste edozein erakundek laurtean egin beharreko estatistikak jasotzen ditu. Estatistika Plan Nazionalean jasotako estatistika guztiak estatistikak dira estatu-helburuetarako eta nahitaez bete beharrekoak. Eragiketa hori estatu-helburuetarako estatistika bat da, eta 2021-2024ko Estatistika Plan Nazionalean sartuta dago.

        Aurrekontuei buruzko azaroaren 26ko 47/2003 Lege Orokorrak (SLO) 125.2 g) artikuluan hau xedatzen du: Estatuko Administrazioaren Kontu-hartzailetza Nagusia kontabilitate publikoa kudeatzen duen zentroa da, eta hari dagokio administrazio publikoen sektorea osatzen duten unitateen kontu nazionalak egitea, Nazio eta Eskualdeko Kontuen Europako Sisteman erakundeak mugatzeko eta eragiketak egozteko ezarritako irizpideen arabera. Gainera, 133. artikuluan honako hau ezartzen du: 125. artikuluaren 2. paragrafoaren g), h) eta i) lerrokadetan xedatutakoaren ondorioetarako, unitate publikoek sektore publikoko kontu ekonomikoak egiteko beharrezkoa den lankidetza eta informazioa eman beharko dute, bai eta unitate publikoen kontabilitate nazionalaren eremuan barneko eta Erkidegoko araudiak ezartzen duen informazio guztia ere.

        Administrazio publikoen eginkizunen araberako gastua egitea eta helaraztea Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2013ko maiatzaren 21eko 549/2013 (EB) Erregelamenduaren B eranskinean ezarrita dago (erregelamendu hori Europar Batasuneko Nazio eta Eskualdeko Kontuen Europako Sistemari buruzkoa da).

    • 6.2 Datu-banaketa
      • Estatuko estatistika-zerbitzuen (EIN, ministerio-sailak, organismo autonomoak eta Estatuko Administrazioko erakunde publikoak) arteko datu-trukeak, bai eta zerbitzu horien eta autonomia-erkidegoetako estatistika-zerbitzuen artekoak ere, haiei esleitutako estatistikak garatzeko. Era berean, Funtzio Publikoaren Legeak administrazioen arteko estatistika-koordinaziorako mekanismoak ezartzen ditu, bai eta lankidetza-akordioak egitea ere, egokitzat jotzen denean.
  • 7. Konfidentzialtasuna
    • 7.1 Konfidentzialtasun-politika
      • Estatistika Funtzio Publikoari buruzko maiatzaren 9ko 12/1989 Legearen arabera, IGAEk, estatistika-zerbitzu gisa, ez ditu inola ere zabalduko datu pertsonalak, haien jatorria edozein dela ere. Datu pertsonalak honako hauek dira: pertsona fisiko edo juridikoei buruzkoak, interesdunak berehala identifikatzeko aukera ematen dutenak, edo haien egitura, edukia edo desagregazio-maila dela-eta haien zeharkako identifikaziora bideratzen direnak.

        Era berean, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2009ko martxoaren 11ko 223/2009 (EE) Erregelamenduak, Europako estatistikari buruzkoak, ezartzen du printzipio eta orientazio komunak ezarri behar direla europar estatistikak egiteko erabilitako datuen konfidentzialtasuna eta datu konfidentzial horietarako irispidea bermatzeko, kontuan hartuta aurrerapen teknikoa eta erabiltzaileek gizarte demokratiko batean dituzten beharrak.

    • 7.2 Datu konfidentzialen tratamendua
      • Datuak isilpean tratatzen dira datuak biltzeko eta baliozkotzeko prozesuan, argitaratu arte.

        Gainera, komeni da adieraztea administrazio publikoen gastuaren sailkapen funtzionala sintesi-estatistika bat dela, eta erabilitako datu pertsonalak –kasu honetan, pertsona juridikoei buruzkoak– herri-administrazioen sektore edo azpisektoreetan agregatuta agertzen direla, eta horrek eragotzi egiten duela banakako unitateei lotutako informazioa identifikatzea.

  • 8. Hedapen-politika
    • 8.1 Hedapen-egutegia
      • Estatistikak zabaltzeko egunen egutegia urtarrilean argitaratuko da IGAEren web orrian.
    • 8.2 Zabalkunde-egutegirako sarbidea
      • Hona hemen argitalpenen egutegirako esteka:

        https://www.igae.pap.hacienda.gob.es/sitios/igae/es-ES/Contabilidad/ContabilidadNacional/Documents/Calendario_2021.pdf
    • 8.3 Erabiltzailearentzako sarbidea
      • Estatistika hori bera zabaltzen da erabiltzaile guztientzat, argitaratzen den unean.

        Hala ere, herri-administrazioen gastuaren sailkapen funtzionalean jasotako datuak argitaratu aurretik ematen zaizkio Estatistikako Institutu Nazionalari, informazio hori Espainiako Urteko Kontabilitate Nazionalean sartzeko, eta Eurostati, balidatzeko.

  • 9. Hedapenaren maiztasuna
    • 9.1 Hedapenaren maiztasuna
      • Urtekoa.
  • 10. Irisgarritasuna eta argitasuna
  • 11. Kalitatearen kudeaketa
    • 11.1 Kalitate-bermea
      • Europar Estatistiken Jardunbide Egokien Kodea.
    • 11.2 Kalitate-ebaluazioa
      • Urtero, informazio hori SEC 2010 Transmisio Programaren esparruan transmititzean, Eurostatek transmititutako datuen koherentzia, sendotasuna eta bideragarritasuna ebaluatzen ditu. Prozesu horretan, datuak eskatzen direnean datuen bilakaerari buruzko argibideak bidaltzen dira.

        Estatu kideei egiten dizkien elkarrizketa-bisitetan, Eurostatek finantza publikoen estatistiken datuak berrikusten ditu.

  • 12. Garrantzia
    • 12.1 Erabiltzailearen premiak
      • Oro har, estatistika horren erabiltzaile nagusiak analista instituzionalak dira gastu publikoaren helburu jakin batzuei buruz, joerei buruz eta herrialdeen arteko konparazioari buruz (ECOFIN eta Batzordearen zenbait zerbitzu, ELGA, etab.). ).
    • 12.2 Erabiltzailearen gogobetetzea
      • Ez dago eskuragarri.
    • 12.3 Sakontasuna
      • Eragiketa horrek bete egiten ditu SEC 2010 Transmisio Programan (gastua dibisioka sailkatuta azpisektore guztietarako eta taldeka sektore publiko osorako) eta borondatezko eskualdaketetan (COFOG taldeen araberako gastu-sailkapena azpisektore guztietarako) eskatutako nahitaezko baldintzak.

        Gainera, autonomia-erkidegoaren araberako COFOG dibisioen araberako gastuaren sailkapena argitaratzen da.

  • 13. Zorroztasuna eta fidagarritasuna
    • 13.1 Akurakotasun orokorra
      • Ez du balio.
    • 13.2 Laginketa-erroreak
      • Ez du balio.
    • 13.3 Laginketaz kanpoko erroreak
      • Ez du balio.
  • 14. Egokitasuna eta puntualtasuna
    • 14.1 Aukera
      • Eragiketa horren nahitaezko transmisioa erreferentzia-urtearen ondorengo t+12 hilabete da. t+12-n, t urteko informazioa behin-behinekoa da. t+24-an, datuak behin betikoak dira.
    • 14.2 Puntualtasuna
      • IGAEk estatistika hori egutegian ezarritako egunean argitaratzen du, Transmisio Programan finkatutako epea baino hilabete bat lehenago, gutxi gorabehera.
  • 15. Koherentzia eta konparagarritasuna
    • 15.1 Konparagarritasun geografikoa
      • Estatistika horrek beste herrialde batzuekin duen alderagarritasuna geografikoa da. Eragiketa ekonomikoak SEC 2010 arauaren arabera erregistratzen dira, eta horrek konparagarritasun-maila handia ziurtatzen du.
    • 15.2 Aldi baterako konparagarritasuna
      • Estatistika horren seriea denboran alderagarria da; izan ere, SEC 2010 eta, bereziki, Erregelamendu honen Transmisio Programak 1995az geroztik homogeneotasuna eskatzen du (COFOG taldeen araberako xehekapena nahitaezkoa da 2001az geroztik, nahiz eta Espainian 1995az geroztik argitaratzen diren).
    • 15.3 Koherentzia - sektoreak gurutzatzea
      • Estatistika honetan jasotako eragiketa ekonomikoen datuak bat datoz finantza publikoen eta PDEren estatistika guztietan erregistratutakoekin.
    • 15.4 Barne-koherentzia
      • Gaur egun aseguratuta dago.
  • 16. Kostuak eta karga
    • 16.1 Kostuak eta karga
      • Estatistika horren ekoizpenari lotutako kostuak 166,00 mila eurokoak direla kalkulatzen da, Ogasun Ministerioaren aurrekontuan aurreikusitakoak.
  • 17.- Datuak berrikustea
    • 17.1 Datuak berrikustea - Politika
      • IGAEren Finantza Publikoen Estatistikei buruzko datuak berrikusteko politika orokorra da t urteari dagozkion argitaratutako datuak t+2 urteko azken hiruhilekora arte berrikustea; urte horretan, informazio estatistikoan sartutako datuak behin betikoak dira.
    • 17.2 Datuak berrikustea - Praktika
      • Estatistika-eragiketa horretan, t+12 hilabetetan argitaratutako t urteko datuak behin-behinekoak dira. t+24-n argitaratutakoak behin betikoak dira.
  • 18. Tratamendu estatistikoa
    • 18.1 Jatorrizko datuak
      • Estatistika-eragiketa hori egiteko erabilitako informazio-iturriak herri-administrazioen sektorean sailkatutako enpresa publikoen administrazio-datuak eta ekonomia- eta finantza-informazioa dira.

        Administrazio publikoen sektorean Nazio eta Eskualdeko Kontuen Europako Sisteman (SEC 2010) definitzen den bezala sailkatutako unitateen guztizkoa biltzen du informazioak. Bereziki, erabilitako jatorrizko datuak honako hauek dira: Estatuaren eta Gizarte Segurantzaren kontabilitate- eta aurrekontu-informazioa; autonomia-erkidego eta toki-administrazio bakoitzaren aurrekontu-informazioari eta kontabilitate- eta aurrekontu-informazioari buruzko galdeketa normalizatuak; aurrekontuari lotu gabeko baina herri-administrazioen sektorean sartutako unitateen kontabilitate-egoerak (balantzeak eta galera-irabazien kontuak); eta administrazio bakoitzaren Kontu Orokorra, aurrekontu- eta kontabilitate-informazio guztia jasotzen duena.

    • 18.2 Datu-bilketaren maiztasuna
      • Urtekoa.
    • 18.3 Datu-bilketa
      • Estatuari buruzko administrazio-datuak Kontabilitate Informazioaren Sisteman (IKIS) zentralizatuta daude, eta Gizarte Segurantzakoak, berriz, Gizarte Segurantzaren Kontabilitate Informazioaren Sisteman (SICOSS). Estatuko sektore publikoan sartzen diren gainerako unitateetarako (Estatuko eta Fundazioko sektore publikoa), informazio ekonomiko-finantzarioa CICEP.red aplikazioan eskuragarri dago, urteko kontuak, auditoretza-txostena, tarteko finantza-egoerak eta abar barnean hartuta. Autonomia-erkidegoek estatistika-eragiketa horretarako behar duten informazio ekonomiko-finantzarioa Autonomia Erkidegoen Informazio Zentralean (CIMCA) eta toki-korporazioei buruzkoa SICELen (Toki Erakundeen Kontabilitate Informazioko Sistema) dago jasota. Azkenik, administrazio bakoitzaren Kontu Orokorra dago, ekitaldian zehar egindako aurrekontu- eta kontabilitate-informazio guztia biltzen duena.
    • 18.4 Datuak baliozkotzea
      • Baliozkotze-prozesua egiaztapen aritmetikoak egitean datza, eta bat dator Finantza Publikoen Estatistiken esparruan administrazio publikoen sektoreari buruz emandako informazioarekin.
    • 18.5 Datuak biltzea
      • Estatistika-eragiketa hori egiteko egin beharreko lanak bi unitate-motaren arabera aldatzen dira: aurrekontu mugatzailea eta kontabilitate publikoa dutenak, eta Enpresako Kontabilitate Plan Orokorra (pribatua) bete behar dutenak. Lehenengo taldean, unitate horien gastua COFOG taldeei esleitzeko, gastu-eragiketak egin behar dira, SEC sisteman ezarritako metodologiaren arabera, gastuen aurrekontuaren sailkapen ekonomikoan oinarrituta. Aurrekontuaren egitura funtzionalak eta programen egiturak gastuen zentro kudeatzaileei esleitutako aurrekontu-baliabideekin lortu beharreko helburuak eta xedeak adierazten ditu. Aurrekontuko likidazioen gastu-programak banan-banan aztertzen dira, zertarako diren jakiteko eta dagokion COFOG taldeari esleitzeko.

        Enpresako Kontabilitate Plan Orokorraren menpeko unitateen kasuan, haien jarduera nagusia, estatutuetan eta memorietan zehaztutakoa, kontuan hartuz egiten da sailkapen funtzionala. Hala ere, argi eta garbi bereizitako hainbat jarduera egiten dituzten unitateetan (adibidez, hezkuntzan eta garraioan azpiegitura publikoak sustatzen dituzten enpresa publikoen kasuan), COFOG taldeei esleitzen zaie gastua, memorietako informaziotik ondorioztatzen den moduan.

        Azkenik, eragiketa interesetako, transferentzia arruntetako eta kapital-transferentzietako gastuaren kontrakontu unitatea aztertzen da. Hala, S.13 sektorean eragiketa bakoitza azpisektore bakoitzaren datuen batura da, azpisektoreen artean kontsolidatzen diren eragiketa horietarako izan ezik.

    • 18.6 Doikuntza
      • Ez da doikuntzarik egiten.
  • 19. Oharrak
    • 19.1 Oharrak